• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Leggi altro.

NX10 - OFFICIAL TOPIC

Professione: Industry Leader - Automotive & Machinery
Software: NX10/TC10/4GD
Regione: Mi piacerebbe lavorare in California... Invece sto in Piemonte. Pazienza...
ciao a tutti,
Da oggi è disponibile per il download NX10.

deus-ex-machina

Utente poco attivo
Professione: Ingegnere
Software: nessuno
Regione: Latina
E' uscita la versione 10 da mezzo secondo e chiedi se è possibile installarla su un so particolare. Non sono domande da fare in un forum secondo me ma direttamente al GTAC.
Se sapevo che era uscito qualche secondo fa non avrei scritto ho mandato una mail a siemens e attendo notizie anche se sul loro forum avevo letto che era uscita ad ottobre 2014.:smile:

Poi come si dice " Chiedere è lecito rispondere cortesia " no? :)

ciciu

Utente Standard
Professione: Stampi Termoplastici
Software: Nx8.5 ; Nx10
Regione: Lombardia
O bella ,
ho cominciato ad usare la 10 ed ho notato che non si vedono le espressioni interparte . Sono sostituite da parametri intermedi , raggruppate, bloccate e nascoste
Il what's new tra l'altro ne parla , ma limitandosi a dire che da ora in poi sono bloccate .
Ho chiesto lumi all'help e mi rispondono che è così e basta (ovviamente in modo molto più articolato e gentile).

Come mai questo cambiamento ?

sono velatamente incacchiato !

ciciu

Utente Standard
Professione: Stampi Termoplastici
Software: Nx8.5 ; Nx10
Regione: Lombardia
A seguito dell'installazione della patch Nx10.0.1.mp03 il comando delete , sia su elemento di assembly che su elemento part navigator (insomma , cancellando qualcosa) è diventato lentiiiissssssimo .
Confermo il cancella per un oggetto o una parte ed aspetto 20/30 secondi per leggere una finestra di conferma !! L'ho già data la conferma !!

Copiate questo comportamento ?

The_Matrix

Utente Senior
Regione: Mi piacerebbe lavorare in California... Invece sto in Piemonte. Pazienza...
Urca... non so se scassare la mia installazione...
GRAZIE

The_Matrix

Utente Senior
temo di no

The_Matrix

Utente Senior
Basta solo registrarsi? E' tutto gratuito!
La ringrazio!
??????
:mad:
Direi di no.
NX è un software a pagamento.
Se sei uno studente puoi accedere ai programmi appositi tramite la tua facoltà

The_Matrix

Utente Senior
SUBJECT: Certification of NX 10 on Windows 10
----------------------------------------------------------------------------
Affected Software: NX 10.0.3
Associated PR Number(s): n/a
Scope: Windows 10 Professional and Enterprise
Revision: n/a
----------------------------------------------------------------------------

This is to announce the certification of NX10.0.3 on Windows 10 Professional and Enterprise. The certification process consists of testing the installation and operation of NX on several Windows 10 systems by running the full NX QA suite of tests to verify operation and detect any anomalies. Several minor issues were detected and documented in the following section. It is the position of Siemens PLM Software that these minor issues will not affect the use and performance of NX on Windows 10
and that this new OS is fully certified and supported for customer use.

Known Issues:
1. License server installation. The installation of the license server fails on Windows 10 if Java 8 u60 is used, which was the latest Java version available from Oracle. The install requires Java 8 u45 or Java 8 u51 to operate correctly which can be downloaded from the archives on the Oracle download site. We are investigating newer Java releases and working with Flexera for an updated install that does not exhibit this problem.

2. The Windows 10 System Theme does not display the Siemens name in the NX title bar. The solution is to not use the System theme. NX development is investigating.

3. Minor NX start-up performance degradation and resource consumption. It appears there is slightly more overhead associated with Windows 10 that affects the initial load of NX. In addition, additional memory is consumed by NX when compared to Windows 7. However, operational performance does not appear to be affected and in some cases is faster on Windows 10 when compared to Windows 7. (e.g. assembly Save operation)

Per our standard support policy, once an OS is certified it will remain certified and supported for new releases of NX until an End of Life statement is released. This means that NX11 will be supported on Windows 10 when released.

ceschi1959

Utente Standard
Professione: progettista
Software: UG 11 - NX11 TC10
Regione: veneto
1. License server installation. The installation of the license server fails on Windows 10 if Java 8 u60 is used, which was the latest Java version available from Oracle. The install requires Java 8 u45 or Java 8 u51 to operate correctly which can be downloaded from the archives on the Oracle download site. We are investigating newer Java releases and working with Flexera for an updated install that does not exhibit this problem.
Che due m....oni con 'sto Java!