• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Leggi altro.

hole series

supertramp

Utente Standard
Professione: Progettista stampi iniezione pastica c/o Italdesign Srls
Software: UG NX9.0 NX8.5 NX8.0 NX2.0, Solidedge ST5
Regione: Marche
tabella hole series.jpg

Ciao a tutti, qualcuno sa dove si trova la tabella che mi pemette di personalizzare i diametri e le profondità delle sedi viti eseguite con questo comando?
Grazie in anticipo e buon lavoro :cool:

Utente NX

Utente Standard
Professione: Progettista
Software: NX8 TC9
Regione: Piemonte
View attachment 32544

Ciao a tutti, qualcuno sa dove si trova la tabella che mi pemette di personalizzare i diametri e le profondità delle sedi viti eseguite con questo comando?
Grazie in anticipo e buon lavoro :cool:
Sono dei file xml sotto a qualche cartella di ugii. Scusa ma sono senza pc e vado a memoria. Ci sono variabili che le le impostano in una cartella di rete per condividerli con tutti, nel caso tu le abbia peronalozzati. Apribili con excel e risalvabili come xml, oppure con Notepad ++.

supertramp

Utente Standard
grazie dell'info. Ne ho trovati alcuni ma non quello relativo a Hole series, quando hai un attimo se mi ci guardi mi fai un favore grosso... :)

ceschi1959

Utente Standard
Professione: progettista
Software: UG 11 - NX11 TC10
Regione: veneto
Ti riporto quello che ho trovato nell'help.

The following standard data tables are provided to set the default parameters for Drill Size Hole, Screw Clearance Hole, Threaded Hole, and Hole Series features:

•nx6_Drill_Size_Hole_Standard.xml

•nx502_Screw_Clearance_Hole_Standard.xml

•nx502_Threaded_Hole_Standard.xml

External standard data table files (that is, lookup tables) provide the best fit default values for holes features. You can choose to bypass the tables and enter all parameters manually.

These tables provide default values for the threads, start chamfer, end chamfer, neck chamfer, and relief chamfer parameters, based on the best fit standard for the selected type of Hole feature.

You can customize these data tables as required. For more information, see Customize standard data tables for Hole features.

Note
When you customize the standard .xml files, you must retain the column names that define the hole parameters.

A sample standard data table for nx6_Drill_Size_Hole_Standard is shown below:

Unit
Standard
Size
Fit
HoleDiameter
StartChamferOffset
StartChamferAngle
EndChamferOffset
EndChamferAngle

Metric
ISO
0.35
Exact
0.35
0.03
45
0.03
45

Metric
ISO
0.38
Exact
0.38
0.03
45
0.03
45

Metric
ISO
0.4
Exact
0.4
0.03
45
0.03
45

Metric
ISO
0.42
Exact
0.42
0.03
45
0.03
45

Metric
ISO
0.45
Exact
0.45
0.03
45
0.03
45

Metric
ISO
0.48
Exact
0.48
0.03
45
0.03
45

Column names in the nx502_Screw_Clearance_Hole_Standard.xml file
This data table is applicable for Screw Clearance Hole and Hole Series type of Hole features.

supertramp

Utente Standard
Grazie a tutti della collaborazione, ce l'ho fatta!!! Risparmierò un bel po' di tempo grazie a chi mi ha regalato un po' del suo. obligado :finger: