• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Leggi altro.

AutoCAD parlante

Professione: *
Software: AutoCAD
Regione: Lombardia
If you are using Windows XP (and higher) and a PC with a sound card, you can easily make your AutoCAD talk.
For speech-output you can use the SAPI interface in Windows and call it from AutoCAD e.g. through LISP:

(setq sapi (vlax-create-object "Sapi.SpVoice"))
(vlax-invoke sapi "Speak" "Here is your AutoCAD" 0)
(vlax-release-object sapi)

http://www.cadforum.cz/cadforum_en/qaID.asp?tip=5404

Ultima modifica:
Professione: *
Software: AutoCAD
Regione: Lombardia
lisp dedicato a questa funzione

SayIt is a utility that allows AutoCAD to speak using the Windows speech program. The applications are up to your imagination, and can also include dialog messages. Included is an example to add to your AcadDoc.lsp file that will be executed when AutoCAD starts up

blubossa

Utente Standard
Professione: disegnatore
Software: CREO 2, WF5, SOLIDWORKS 2015, AUTOCAD 2016,
Regione: puglia
lisp dedicato a questa funzione

SayIt is a utility that allows AutoCAD to speak using the Windows speech program. The applications are up to your imagination, and can also include dialog messages. Included is an example to add to your AcadDoc.lsp file that will be executed when AutoCAD starts up
io ho provato il lisp ma mi da il seguente errore:
; errore: tipo di argomento errato: VLA-OBJECT nil

devo settare qaulacosa??

eremiss

Utente Junior
Professione: ingegnere
Software: autocad
Regione: Sicilia
Ho usato questo codice e funziona:

Codice:
(vl-load-com)
(setq Phrase$ "Hi Fabio.")
(setq Sapi (vlax-create-object "Sapi.SpVoice"))
(vlax-invoke Sapi "Speak" Phrase$ 0)
(vlax-release-object Sapi)
(princ)
Però la voce è quella predefinita di Sam. Adesso io ho installato le TTS3000 in italiano, la SAPI runtime 4.0 e lo lo "Speech Control Panel". Sapete che modifiche devo fare al codice per usare la voce in italiano??